thank you!!!

Monday, November 9, 2009

macam nielah keadaaan ofis aku sekarang nie. padat macam tin sardin. aku cuma tinggal 2 orang student jer yang belum register. macam biasalah, yang malas nak register awal mesti problematic student. mostly, student aku yang lain dah practical, tue yang settle awal. bila tengok student register ramai2, teringat lak aku time kat uni dulu. sama jer. barisan punyalah panjang walaupun terpacak kat depan pagar kolej pukul 8 pagi. tapi, pihak management semakin peka dengan masalah student yang semakin ramai setiap hari, so registered by faculty. faculty aku adalah faculty yang paling besar so satu dewan memang untuk kitaorang jer. biasanya part nak verify account yang lama, lepas tue memang cepat, dalam 15 minit jer. biasanya first day registration, memang lecture takder lagi, timetable pun tak release lagi, so, masa yang ada, lepak kat rumah but at the same time prepare untuk subjek semester tue. stationery mesti lengkap, pen, highlighter, ring binder, kertas A4, reinforcement ring etc mesti ada. barulah ada semangat nak study. bila ingat balik memang seronok time study dulu, especially bila buat thesis. fuh!!! minda aku memang penuh dengan informasi. dari situlah aku belajar nak searched journal dengan cara yang mudah dan tepat, dari situ jugaklah aku kenal JAMA, PUBMED, EZINEARTICLES, etc. sampai sekarang pun aku selalu gak surf kat site nie kalau nak cari extra info. memang betul lah kata orang, pengalaman adalah pengajaran yang terbaik. semakin banyak aku searched journal, semakin banyak aku belajar macam mana nak searched journal dengan cepat dan mudah. first time tue memang slow lah, tapi bila dah epxert, cepat jer cari info. sebab tue lah aku tak boleh terima alasan student aku bila buat projek,bila suruh cari extra info, reason yang paling popular ialah tak jumpalah, tak adelah, dah puas saya cari tapi tak ada, kurang maklumat lah etc. ingat satu jer, nak seribu daya, tak nak seribu dalih. :)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...