thank you!!!

Wednesday, May 15, 2013

Hong Kong : Langham Place

Selepas jalan2 di Disneyland, kami jalan2 lagi di sekitar Hong Kong. The next destination was Langham Place. Langham Place nie merupakan salah satu pencakar langit komersial di Hong Kong. Ada shopping mall, ada office.Ada 13 level. Ala2 Klcc gitu. Langham Place terletak dalam dareah Kowloon, kalau dari Mong Kok, boleh train di Mong Kok station. Apa yang best kat sini? Masuk je ke dalam, aku terpegun dengan eskalator. Normally, eskalator digunakan untuk dari satu level ke level yang lain. Tapi, eskalator di sini, menghubungkan 4 level sekaligus!!! Namanya pun unik. Xpresscalators. Memang sesuai!!!

Sapa yang nak jadi arkitek, di sinilah sumber inspirasi anda!!! Cheewah!!! Tapi memang betul, selain eskalator yang unik, ada satu lagi yang unik. Shoplot yang ada di sini disusun dalam kedudukan spiral. Sebab itulah Langham Place nie dikenali sebagai A Spiral Shopping Centre. Kaedah terbaik nak explore Langham nie, dengan bermula di atas. Then akan turun level ke level dalam bentuk spiral way. Item yang dijual di sini, tak lah branded macam kat Harbour City. Yang suka trendy, cute item, memang inilah tempat yang sesuai untuk anda. 


 Nak ketahui bintang anda? 

 Meh sini!!! Baca!!!
 
Dalam sibuk jalan2, aku perasaan ada figura2 haiwan pada setiap level. Ingatkan saja2 jer. Rupa2 rupanya horoskop. Punyalah excited nak cari ikan nie... Huh!!! Nasib baik jumpa....  hahahaha....


 Choose me!!! Choose me!!
  Honestly, aku nak warna merah!!!


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...