thank you!!!

Monday, March 8, 2010

Tak perlu aku ragui
Sucinya cinta yang kau beri
Kita saling kasih mengasihi
Dengan setulus hati

Ayah ibu merestui
Menyarung cincin di jari
Dengan rahmat dari Ilahi
Cinta kita pun bersemi

Sebelum diijabkabulkan
Syariat tetap membataskan
Pelajari ilmu rumahtangga
Agar kita lebih bersedia
Menuju hari yang bahgia

Kau tahu ku merinduimu
Ku tahu kau menyintaiku... oh kasih
Bersabarlah sayang
Saat indah kan menjelma jua

Kita akan disatukan
Dengan ikatan pernikahan... oh kasih
Di sana kita bina
Tugu cinta mahligai bahgia

Semoga cinta kita
Di dalam redha Ilahi
Berdoalah selalu
Moga jodoh berpanjangan

one of my favourite nasyid group apart saujana. tinggi tahap akademik dan akhlak. rasanya tak lagi kumpulan nasyid macam kumpulan nie sekarang. sebab utama lagu nie jadi pilihan aku hari nie ialah liriknya sebelum diijabkabulkan, syariat tetap membataskan. simple tapi bermakna. sekarang nie buang anak makin menjadi-jadi, macam buang sampah lak. kat longkang, kumbahan najis, tong sampah ( tempat yang paling popular ) dsb. yang menyedihkan,yang paling rajin membuang anak ialah kaum Melayu, yang tercatat di IC agamanya ISLAM. mana pegangan agama? tak ingat Allah ker ? tak takut dosa ker? memang kita manusia ada perasaaan untuk disayangi dan menyayangi tapi mestilah ada hadnya. bukan lah bermaksud menyerahkan segala-galanya. confirm ker lelaki tue jadi suami sehidup semati ? semalam, terkejut dengan berita nie kat tv dan paper.

Buang bayi : Polis tahan wanita

KUCHING 7 Mac - Polis menahan seorang wanita yang dipercayai dapat membantu menyelesaikan kes penemuan mayat seorang bayi perempuan dalam sebatang longkang berhampiran Pasar Stutong, semalam.

Ketua Polis daerah, Asisten Komisioner Mun Kock Keong yang mengesahkan penahanan tersebut bagaimanapun enggan mengulas lanjut latar belakang wanita berkenaan.

Utusan Malaysia difahamkan, suspek berusia 22 tahun itu ditahan di sebuah kedai minuman di kawasan Stutong pada pukul 1 petang ini.

Dalam kejadian itu, dua kanak-kanak berusia 13 tahun terkejut apabila menemui mayat berkenaan di dalam longkang.

Mayat berkenaan dipercayai baru dilahirkan dalam tempoh 24 jam sebelum ditemui ekoran terdapat kesan darah baru pada pusat bayi malang itu.

Mayat bayi itu kemudian dihantar ke Hospital Umum Sarawak (HUS) untuk bedah siasat.

credited to utusan malaysia

FYI, setiap hari, aku lalu pasar stutong nie on the way balik keje. tak dapat aku bayangkan bayi dibuang ke dalam longkang besar di tepi jalan. akal kat lutut kah? menurut berita tv3 semalam, wanita tersebut berasal dari simunjan, di mana majoritinya diduduki kaum Melayu beragama Islam. teman lelakinya kini dalam buruan pihak polis dan dipercayai seorang pekerja binaan. apa nak jadi dengan manusia hari ini? semakin hari semakin kejam.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...