thank you!!!

Wednesday, October 21, 2009

dah lama rasanya tak update blog nie. bila dah tak update banyak story nak share sampaikan ada dah lupa. insyallah, aku letak yang paling 'hebat'....

MQA
alhamdulillah, my department dah dapat accreditation both for cert and diploma. around jun 2009, mqa visit for diploma. 3 hari jer. mlm last tue, aku balik around 12 am. selesaikan all the documentations. yang stay malam tue cuma beberapa orang jer. yang lain? entahlah. no comment lah. dah berlalu pun. apa yang penting, aku dah jalankan tanggungjawab aku sebaik mungkin untuk pastikan mqa kali nie berjaya. so, kalau ada apa-apa yang berbangkit kelak, aku tak risau sebab aku dah buat yang terbaik! :))

STEP DOWN
bila mqa dah settle, aku rasa tanggungajawab aku dah hampir selesai. setelah berfikir berulang kali and my mum pun setuju, aku nekad nak step down as a programme manager. aku dah penat and tak ada hati nak buat semua kerja as a programme manager. aku bagi peluang kat orang lain pulak untuk menunjukkan kebolehan masing-masing. yelah, before nie selalu kata macam macam, so, now your turn pula. hopefully, department nie akan makin maju. semua kerja siap before 5. tak ada meeting lama sangat especially hari sabtu kan. bila meeting kelak, tak adalah yang buat muka, mesti ceria time meeting tau. bila nak meeting pulak, dah ada memo atau notis atas meja. tak adalah inform last minute yer.
**************************************
ingatkan bila dah step down, dapat lah aku focus mengajar jer, tapi ada lagi satu task besar di'amanah' kan kat aku. nape lah dalam ramai-ramai staff aku gak yang dipilih. tapi takpe lah, at least ada satu lagi experience aku boleh add dalam resume aku. :) thank you...my opinion, aku ulang yer, OPINION sahaja, apa-apa task better lah bagi peluang semua orang buat. tak kiralah dier layak ker tak, yang belum lagi layak bagi jer lah task yang simple dulu, at least dier ada responsibility. tak lah asyik layan facebook, ataupun borak-borak kosong dari satu meja ke meja yang lain. memang lah ada time boleh sembang - sembang, tapi kalu dari pagi sampai petang ber'hijrah' dari meja ke meja...apa kes? lu fikirlah sendiri....


p/s kalau ko baca blog aku nie, sorilah aku tak dapat jumpa ko time ko datang sini dulu. ada kerja urgent yang perlu aku settlekan... sorry bebanyak...insyallah lain kali yek...



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...