thank you!!!

Tuesday, December 1, 2009

dah lama tak bloggy. ada idea nak bloggy tapi camera hp lak bengong. ingatkan nak insert lak pic skit.
last week...
received sms dari member aku, bagitau dah selamat delivered baby boy via caesarean. after office hours, singgah kat hospital jap, ala, baby tak ada lak, masih lagi kat nursery. lepak kat situ sampai makcik bell tue bunyikan loceng keramat. aku panggil makcik bell sebabkan pada pukul 7, dier akan bunyikan loceng make sure semua pelawat keluar dari bilik maternity. taklah bunyi macam loceng kat sekolah tue, mau kan melalak semua baby kat situ. ala- ala manja gitu. :)
lepas balik keja on saturday, aku ngan member g the spring, ingatkan nak tengok movie tapi lewat sangat lah pulak. so macam biasa, jalan2 jer lah. before balik sempat gak lepak kat dessert. order trio triple banana split. cappucino + dark choc + snickers. erm, taklah best sangat pun. tak creamy. at least dah merasa...

this week,
for the first time in my life, aku shopping online. i bought one satchel bag, blue strap and cream background. the price is rm65 plus shipping rm8 = rm73. dah sampai pun kat rumah aku petang tadi. memang cute. esok nak pakai lah.huhuhu, kalau lah ada camera dah aku letak kat blog nie. im looking forward for another satchel bag for my deary notebook. so sesapa yang minat vintage style, korang surf oldblossombox.blogspot. memang cute lah stuffs kat situ. macam macam ada, ada top, dress, brooch, bag etc. payment via cimb click.

*************************

pernah tak masa zaman sarung uniform sekolah, pernah tak jumpa cikgu yang marah2 pelajar. mesti ada kan. pernah tak pas tue complain kat parents and parents gi sekolah 'serang' cikgu tue.
for me, ada lah jumpa tapi tak pernah terfikir nak buat sebab if aku complain tue, last2 mak aku marah aku lak. terima kasih kat mak aku, sebab dengan didikan macam tue, aku lebih menghormati cikgu walaupun cikgu tue brutal. duduk jer diam - diam. sebab bagi aku, as a student, tugas aku belajar once cikgu aku tak redha ilmu, tak ker naya kan
nowadays parent, aku tengok manjakan anak2 sangat2. yer aku ulang, sangat- sangat. bila anak dah masuk college, assumed layanan sama sperti kat sekolah. feeds on. mana pulak gitu. masa nielah masa untuk berdikari. mesti nak bagitu every single thing gak ker? kalau anak buat salah, defend pulak. Honestly, deep from my heart, aku kesian lah kat parent macam tue. yer lah, bukan main lagi defend padahal dah terang lagi bersuluh. yang si anak lak jenis kaki complaint tahap dewa. satu jer komen aku kat parent and anak macam nie. memalukan diri sendiri jer. yer lah, anak ko jer yang bagus, anak orang lain tak pulak. bagus sangat sampai ponteng class. okay, i will wait and see

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...