thank you!!!

Sunday, December 13, 2009

dah lama aku tak bloggy, FYI aku memang dah lama tak bawak my deary notebook ke office. my main reason was my workstation dilanda tsunami plus aku memang tak ada masa nak touch up workstation sebab my teaching load is 24 hours per week. yer, itu memang perkara biasa kay...
last 2 weeks, my deary kancil had been knocked down by wira yang gagah perkasa.

date : 1st december 2009
location : in front my office
time : 6 pm.
1. my deary kancil dah kehausan, so aku dropped by kat shell station. full tank.
2. went back to home via toll, so aku lalu lah jalan kat depan office aku tue. i droved slowly...
3. dum!!!! oh no!!! my deary kancil dah kena langgar...betul2 depan gate office aku. habis berterabur fail aku kat seat depan. aku dah nervous...
4. aku masih lagi panik, duduk lagi dalam kancil aku yang dah tercedera. suddenly, somebody (insan yang bertanggungjawab mencederakan kancil aku ) knocked my window, bagi isyarat kat aku, drived masuk dalam my office parking lot. minta maaf kat semua pengguna jalan raya hari tue kay...
5. pintu driver seat kemek macam tin cola kena pijak.nak tutup pun tak dapat. terpaksa hempas kuat2. pintu passenger kat belakang calar habis. 1 daripada cover rim aku dah bergolek atas jalanraya. alhamdulillah, aku tak ada apa2.
6. takpe, saya ganti semuanya... nasib baik orang tue mengaku silap dier. dier tak nampak kancil aku lalu kat jalan tue. aiseh!!! dreaming ya...
7. aku call member aku yang lelaki bagitau aku kena langgar. my precaution step.
8. orang tue bagi aku namecard dier. la!!! dier keje kat depan office aku jer. aku mintak ic gak..la!!! baru 19 tahun...
8. my mum called, tanya aku pukul berapa aku balik. nak pesan beli garam. aku informed kat my mum apa yang ah berlaku.
9. my mum terkejut n macam biasa, ada marah2 gak. :))
10. huh!!! plan asal aku nak g avon cancelled lah. hilang mood aku.
11. aku dengan berhati2 nya droved kancil aku yang dah cedera parah tue balik umah.
12. my mum dah ready depan pintu rumah bila aku sampai.
13. my mum called budak itu and the decision was, esok gak kancil aku masuk hospital

moral nyer, bila keluar simpang, pastikan anda guna laluan anda sendiri and jangan masuk laluan orang lain. my kancil kat laluan kiri and the wira kat laluan kanan. one way jer. bila nak keluar simpang, maybe the driver over swing ke laluan aku.

advantage : my kancil dah keluar hospital, licin dan bersinar- sinar
disadvantage : susah nak jalan2, :((

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...