thank you!!!

Tuesday, December 14, 2010

RABUYAH & SALTIHIE
12.12.2010
DEWAN SK ENCIK BUYONG
PURPLE THEME

elok jer aku drive masuk ke kawasan sekolah, terpampang bunting pengantin nie. ada 2 bunting. satu sebelum masuk ke kawasan sekolah, satu lagi on the way ke dewan sekolah. first time tengok rabuyah pakai dress macam nie. rasa macam best jer tengok.

majlis bermula pukul 9 pagi sehingga 11 pagi. awal kan... maybe sebab ada majlis khatamal Al-Quran. pengantin pun join sekali. masa pic ni diambil, pengantin tengah bersiap2 untuk majlis persandingan.

cantik kan lampu nie...klasik sungguh!!!

dais by santubong bridal. dapat info dari blogger2, dais dr santubong bridal memang cantik, moden dan simple. sesuai dengan citarasa pengantin moden yang gemarkan sesuatu yang simple tapi cantik dan menarik.

dekorasi sebelah kanan dais

yang nie pulak dekorasi sebelah kiri. i told u ya, its a PURPLE wedding cake.

mr and mrs saltihie

berseri2 dan sepadan. the MUA was also from santubong bridal.

cake cutting ceremony.

bunga di kereta pengantin. cantik kan...

yang nie pulak bunga di meja makan beradap

akhirnya bersatu jugak dioarang nie. satu lagi contoh pasangan yang bertemu jodoh di ofis.

upacara makan nasi temuan. yang ni acara wajib dalam majlis perkahwinan melayu sarawak. semasa upacara ini, kedua2 pengantin akan menyuap nasi minyak ke pasangan masing2 secara serentak. normally sesi suap menyuap akan dilakukan 3x. simboliknya aku tak pasti pulak. upacara nie, memang ditunggu2 sebab teruja nak tau siapa yang paling cepat. dulu, time makcik aku kahwin, awal 80an gitu, ada extra event, siapa tiup lilin lebih cepat. :) ada jugak pengantin lelaki diminta yang turun naik tangga sebanyak 7x. imagine lah kan, kalau rumah kampung di tepi sungai, normally tangga tinggi. 7x naik turun tangga. fuh!!! :0

yang nie, memang acara wajib, to rabuyah dan sal, selamat pengantin baru, semoga kekal sehingga ke akhir hayat.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...