thank you!!!

Thursday, December 1, 2011

nowadays, aku cepat penat. balik rumah, lepas makan, mandi, lepak depan tv. around 9 mesti mata dah layu. masa study, selalu gak lar stay up lewat, buat final tesis, even stay up, mampu bangun awal pagi. tapi sekarang, aku rasa tak mampu. maybe metabolism menurun by age. lately, aku pun jarang ambik supplement. sejak kecil, my mum memang concern pasal supplement. semasa aku di boarding school and uni, the most popular question was, vitamin ada tak? dah beli vitamin? bila balik ke hostel atau uni after long holiday, item yang wajib dibawa pulang adalah vitamin. vitamin yang diambik pulak berbeza by age. :) masa kecik, my mum bagi haliborange. minum sesudu besar setiap pagi dan before tidur. haliborange nie memang popular zaman 70 till 1980's. aku masih ingat lagi, kotak nyer warna hijau dan kuning di bahagian atas. kat luar kotak tue pulak ada gambar ikan dengan bibir merah yang tebal dengan buah orange yang cute. aku carik kar mr google, tapi tak jumpa lah pulak. :( bila masuk sekolah rendah, around 10 years old, my mum switched to flavettes. sebiji setiap pagi.
sekolah menengah, switched again to seven seas multivitamin sampai lah dah bekerja sekarang nie

bila dah bekerja, beli sendiri lah kan... tue yang kejap ada, kejap takde.. :) no wonder lah cepat letih dan senang dapat flu atau fever. dulu, aku jarang letih, jarang kena flu or fever. bila aku demam, my mum will said, itulah, tak ambik supplement, make sure always ambik supplement, tue yang selalu demam. so, aku rasa nak ikut style my mum lah... our mum will do the best for her kids kan... :)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...