thank you!!!

Thursday, January 5, 2012

rain...rain...go away...

hari nie memang confirm aku ingat sampai bila2. sepanjang 5 tahun aku bekerja, inilah kali pertama aku drive kereta ke ofis selama 2 JAM 30 MINIT.!!! sila ulang semula... 2 JAM 30 MINIT. setiap hari, aku keluar rumah sekitar 7.15am. paling lewat, 7.30am. sampai ofis dalam 8.15am. hari nie, aku keluar macam biasa, 7.30am dan berjaya sampai ofis dalam pukul 10am. puncanya... hujan lebat dan banjir kilat.

7.30am : drive keluar rumah
7.40am : sampai di roundabout choice supermall
7.40am - 8.00am : terperap dalam kereta on the way keluar ke roundabout petra jaya (hari biasa, 10 minit jer)
8.00am - 8.40am : baru masuk area satok
9.30am : depan hospital umum
9.40am : depan bangunan naim cendera
10.00am : sampai ofis

on the way to office, aku sms-ing dengan efida sebab kami dari route yang sama. 9.38am, efida sms bagitau, jalan song ditutup sebab banjir, semua kereta patah balik keluar. memandangkan aku nie buta jalan kat area kuching, efida call mentioned route alternatif. masa tue aku kat depan naim cendera. efida bagitau jalan lurus dan belok kiri. thanks...efida.... bila aku nampak hotel four point, aku rasa lega sebab aku familiar area kat situ. so, sampai ofis pukul 10am, pukul 12.00 pulak, keluar lunch... pukul 6.. balik rumah... :)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...